Imse vimse...

Nej, jag syftar inte på mig själv som vimsig utan på något jag såg i ögonvrån när jag satt vid köksbordet härom kvällen. Jag klappade hunden och trodde det var en dammråtta eller nån fjäder som yrde fram men något fick mig att kolla igen. Dammråttor bekommer mig i allmänhet inte och inte fjädrar heller men -  detta visar sig vara en spindel modell större. Aningen för stor för att det skulle kännas bekvämt att ha den promenerande i köket. Jag fångade den i en burk och funderade ett ögonblick på lämpliga användningsområden då jag har en mycket god vän som inte är mycket god vän av spindlar. Jag bestämde mig dock för att spara liv, spindelns eller Lills eftersom ett möte dem emellan oundvikligen skulle ha resulterat i den enes död. Antingen av shock (Lill) eller krossdöden (spindeln).
Att bli fotad fick den dock finna sig i
Stor spindel

Kommentarer
Postat av: Lill

Tack!



Men för säkerhets skull avlägsnar jag mig från orten några dagar...

2009-08-14 @ 07:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0